tisdag 2 september 2008

GULLIGHETSRASERI (OCH EN FÖRFÄRLIG TRAGEDI)

Sidonie födde fyra ungar i natt. Halv ett kom Aurora och sa att hon betedde sig konstigt: vattnet hade gått i hennes säng. En halvtimme senare kom den första ungen:


Det var ett av mitt livs vackraste stunder, denna egendomlighet, denna hänförelse.


Den sista ungen var tyvärr missbildad, hon hade tarmpaketet utanför kroppen. Var tvungen att avliva henne, det var förfärligt, tårarna rann, hon pep i min hand tills hon dog. Vilken fasa. Men kvar finns ju de tre vackraste småpåvar och pälsänglar som tänkas kan:


Åååååååååaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrghhhh! vilket gullighetsraseri!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis! Vad ska kissarna heta?

Anonym sa...

Jag kommer ihåg när vår katt fick ungar när jag var liten, det var STORT.

marlan sa...

Jaa, det är helt ljuvligt med de små!
Jag födde dock upp mina två katter helt utan mamma från dag 1, det var ett slitgöra må du tro.
Var glad att du har en mamma åt de små.

Anonym sa...

tänk sen om någon månad när de snuttar på örsnibbarna... och trampar och klöser på axeln... och spinner...