torsdag 20 augusti 2009

SÆTERBAKKENS NYA ROMAN

I förrgår kom ett mail med slutversionen av Stig Sæterbakkens nya roman som släpps i slutet av augusti i Norge. Den heter Ikke forlat meg, översättaren Niklas Darke har fått texten, förhoppningsvis kommer den redan mot slutet av våren 2010 på Vertigo med titeln Lämna mig inte.

Var tvungen att läsa om de första och sista sidorna i boken bara för att se om texten verkligen är så fruktansvärt bra som jag mindes den. Det är den. Kroppen genomfors av rysningar, mitt ansikte förvreds i en blandning av fasa och härlighet, detta blir roligt!

1 kommentar:

Marcus sa...

Hej och vad skoj med lite nya böcker så här i sommarrusket! Jag undrar om Er utgåva av Hogg är baserad på den amerikanska 2004 års definitiva? Inte för att jag vet vad som skiljer de olika utgåvorna åt, men i alla fall, att vara hardcore och allt det där...