torsdag 1 oktober 2009

VÅLDTAGEN RECENSENT

Idag har Samuel R. Delanys Hogg första recensionsdag, och den första recension som dyker upp är skriven av Benny Holmberg i Tidningen kulturen. Vad det måste vara hemskt att få i uppdrag att skriva om en bok som du hatar från första sidan, som du ändå tvingar dig att läsa klart. Förstår så väl varför du i ett stycke copy/pastar pressreleasen ord för ord, allt annat vore för mycket. Beklagar din svidande rumpa, men du hade ju kunnat avsäga dig uppdraget.

4 kommentarer:

Creutz sa...

Äsch, dessa moralister...

Loka Kanarp sa...

Jag tycker "kladdepos" var ett roligt ord.

Unknown sa...

Tidningen Kulturen är ett skämt ... var spännande i en kvart då den fortfarande gavs ut i pappersformat ... nu är den en praktikplats för folkhögskoletyckare.

stubb-brytar´n sa...

Jag blir intresserad av att läsa romanen efter den där sågningen. Det var kanske inte meningen från recensentens sida, men likväl: jag är själv inte främmande inför tanken att våldtas av en främmande prosa som äcklar och stör mig. Jag anar att jag inte är ensam i mitt sätt att reagera.