tisdag 17 maj 2011

MER FRÅN FILMINSPELNINGEN

Som du kanske minns, kära läsare, spelar jag huvudrollen i den eminente Alexi Carpentieris kortfilm "Dö, lodis, dö!" som spelas in som bäst. Här är några fler foton från inspelningen, allihop tagna av den underfundiga, underbara, undersköna och underliga Bitte Andersson:


Inledningsscenerna spelades in på Nacka station. Alexi håller 16-millimeterskameran. Min motspelare Ville (i Sverigelinne) skriver på min arm.


Bitte sminkade mig, Alexi fungerar även som kostymör. Guldfluga, mörkrosa krulltröja och blodröd sammetskavaj: mums!

Igår hade jag det stora nöjet att bli torterad av de onda siamesiska skötersketvillingarna som inte bara bet mig, spydde blod över mig och gav mig underliga injektioner, utan som dessutom slet av mig kinderna.

Det är en barndomsdröm som går i uppfyllelse.

1 kommentar:

Anonym sa...

Den nedersta bilden är so very you