onsdag 27 juli 2011

TVÅ NYA BÖCKER PÅ TRYCK

Den här veckan har jag nått målet för två långa vägar: produktionen av Magnus Blomdahls Äkta skräck: den nya vågen av extrem film och H P Lovecrafts Skräcknoveller. Jag har ingen aning om hur många timmars arbete som ligger bakom dessa objekt, gissningsvis tusentals om du räknar med översättningar, formgivning, korrektur, fotografering osv.

Det är både en fasa och en lättnad att skicka iväg filerna till tryckerierna (i Finland respektive Estland). Eventuella fel fixeras nu för evig tid; samtidigt befrias jag från den långsamma ångesten, tvivlet, stressen som jagat mig under sommaren.

Jag behöver semester!

Men först måste jag skicka iväg Jonas Indes KKM till det litauiska tryckeriet. Och övervaka slutproduktionen av Markis de Sades Juliette 5-6 och Magnus Frederiksens Erotisk ritbok. Och avsluta genomskrivningen av min Händelroman. Och avsluta arbetet med min och Lokas serieroman.

Men sen!

(Visst, säkert, det kan du garanterat räkna med, Edenborg, dumjävel, klart du får semester, absolut, givet.)



(Den här bilden gör långt ifrån Lovecraftvolymen rättvisa. Boken är bunden i absintgrönt linnetyg med mässingsfoliering. Beundra dock gärna Andreas Kalliarides vackra Cthulhu-teckning!)

4 kommentarer:

niclas sa...

du är väldigt ambitiös! och det uppskattas. fan vilka fina böcker man har att se fram emot nu.

Fredrik sa...

För den här Lovecraftutgåvan älskar jag dig! 8)

C/ME sa...

Tack goa mänskor!

Magister sa...

Lovecraftboken ser fantastisk ut!!