onsdag 17 augusti 2011

VECKANS NYHETSBREV

(Beklagar att jag är så dålig på att skriva här nuförtiden, men jag har semester, det kommer mer snart...)

VERTIGO FÖRLAGS NYHETSBREV 16 Augusti 2011
http://www.vertigo.se
Lyssna noga!
(Ser nyhetsbrevet konstigt ut? Läs det direkt på webben)
FÖRORD

Klengåsälskade Klenpan,

lyssna noga nu.

Om några dagar levereras tre nya Vertigoböcker från våra tryckerier: H P Lovecrafts Skräcknoveller, Magnus Blomdahls Äkta skräck och Jonas Indes KKM.

De som får de här böckerna allra först är medlemmarna av Vertigos Stormtrupper. Men inte nog med det. Den här gången har vi bestämt oss för att visa vår särskilda uppskattning för alla dem som ger sitt ovärderliga stöd till förlaget genom att sätta extremt låga priser.

På Adlibris kommer Skräcknoveller att kosta 394 kronor. Det är den visserligen värd, eftersom den är över 600 sidor lång och har linneband och annan lyx. Direkt från Vertigo kommer den att kosta ca 360:-

Men om du är medlem av Vertigos Stormtrupper får du boken för 180 kronor. Ja, det är sant: etthundraåttio riksdaler. Även Äkta skräck och KKM kommer till vrakpriser: 80 respektive 5 kronor.

Jag vet att vissa av er nu knyter nävarna och säger att vi är idioter, att vi skämmer bort våra Stormtrupper, att vi säljer ut oss för billigt. Men nej, det är bara så här vi är.

Är du inte medlem än? Du tecknar dig här. OBS! det kostar inget att gå med, du går ur när du vill, du får en massa godis för din medverkan och du kan glädja dig åt att grundligt stödja Sveriges garanterat mest vanartade bokförlag.

(Är du redan medlem så ber vi dig att hålla oss underrättade om adressändringar osv.)

En särskild godisbit för våra Stormtruppare: fredagen den 9 september har vi releasefest för Jonas Indes KKM på Skål vid Hornstull i Stockholm. Pga lokalens litenhet är det en sluten tillställning, men är du medlem av Stormtrupperna är du varmt välkommen!

Slutligen en liten varning för alla kräsmagade: Magnus Blomdahls Äkta skräck är en högintressant intervjubok som handlar om de senaste tjugo årens extrema skräckfilmsvåg. Regissörer och skådespelare berättar om besattheter, faror och fantasier.

Men för dig som inte gillar att se blod vill jag redan nu berätta att boken är rikligt illustrerad med foton från filmer och inspelningar, en hel del i lysande fyrfärg. Allting är naturligtvis på låtsas, ketchup! som de sade när jag var liten, men till och med jag, som är en härdad och avtrubbad jävel, fick yrsel under produktionen av boken. Detta trots att jag upprepade för mig själv: ”Det är bara en film, det är bara en film…”

Ja, du hör ju själv: nu fan kör vi igen, så det ryker! Och mitt i denna eldstorm förblir jag din alldeles egen –


Vertigomannen

Inga kommentarer: