onsdag 18 december 2013

LJUDBOKEN AV MITT GRYMMA ÖDE

Nu kan jag lysa upp den mörka världen med ett glädjebesked: ljudboksversionen av min roman om Händel finns nu att införskaffa! Perfekt för dig som antingen har för mycket adhd för att sitta still och läsa en pappersbok, eller för dig som vill läsa samtidigt som du jobbar eller rör dig, eller för dig som vill komplettera din pappersläsning med Gerhard Hoberstorfers fantastiska tolkning.

Jag både skrattade och grät när jag lyssnade igenom de 730 minuterna: Gerhards uppenbara vällust när han får personifiera perversa kardinaler, diviga sopraner och hysteriska kastrater är obeskrivligt härlig.

Min vän Alexander Bard har läst in ett fint förord, själva romantexten är något rättad (vissa musikhistoriska sakfel är ändrade) och jag har läst in ett efterord där jag berättar lite mer om relationen mellan fakta och fantasi i romanen. 
 





Än så länge finns inspelningen bara att köpa som mp3, men eventuellt släpps den också på cd framöver. Du hittar den på massor av ställen, bland annat:









http://digibok.se/9789186023270-300.p/mitt-grymma-ode

Inga kommentarer: